המערכת האוניברסיטאית היא מערכת בירוקרטית ענפה. על מנת לדעת למי ניתן לפנות, מתי ובאיזה עניין – ריכזנו עבורכם/ן את כל הערכאות אליהן ניתן לפנות בנושאים אקדמיים.
סוגי פניות
לפני פנייה חשוב לעצור ולחשוב באיזה סוג של בקשה מדובר – פרטנית או קולקטיבית. לפי סוג הבקשה ניתן יהיה להחליט מי הגורם המתאים ביותר לביצוע הפנייה.
פנייה פרטנית – כאשר מדובר בבעיה הנוגעת לך באופן אישי. למשל: בקשה חריגה הדורשת אישור מעבר לנוהל האוניברסיטאי המוכר, כמו אישור בקשה של מועד מיוחד . במקרה זה יש לפנות לפי שרשרת הפניות המקובלת במחלקה ובפקולטה בה את/ה לומד/ת (ראשית לסגל הקורס ובמידת הצורך לעלות הלאה בשרשרת – פירוט על שרשרת הפניות ניתן למצוא מטה). נמליץ להיעזר ברכז/ת הסיוע האקדמי של המחלקה בכל שאלה או התייעצות (למי לפנות, כיצד לנסח את מכתב הפנייה וכדומה).
פנייה קולקטיבית – כאשר מדובר בבעיה שנוגעת לרוב הסטודנטים/ות במחלקה ו/או להפרה של נוהל או תקנון מחלקתי/פקולטי/אוניברסיטאי. וועד המחלקה הוא הגורם הסטודנטיאלי שיטפל בפנייה מסוג זה ביחד עם רכזת/ הסיוע האקדמי, זאת על מנת לשמור על תקשורת תקינה, ארגון במחלקה ווידוא שהפניות נענות במלואן. הוועד ירכז את הטענות הנוגעות לבעיה ויעבירן באופן מסודר ולפי שרשרת הפניות לדרגים הרלוונטיים במחלקה, בפקולטה ובמידת הצורך באוניברסיטה. במקרה ובו נתקלת בבעיה שלדעתך היא קולקטיבית – נמליץ לך לפנות לוועד המחלקה ובמידת הצורך גם לרכז/ת הסיוע האקדמי, שיוכלו לטפל בבעיה.