המדריך השלם לארנונה ולהנחת הסטודנטים/ות:

עברת דירה והתחלת להתמקם? ידעת שמגיעה לך הנחה של חמישים אחוז בארנונה? לא ידעת?? אז קח/י נשימה ארוכה וראה/י מה עליך לעשות על מנת לקבל אותה:

בתחילת שנת הלימודים האגודה מביאה עד לקמפוס לנוחיותכם/ן את נציגי מחלקת הארנונה של העירייה ואת עורך דין האגודה – כל זאת כדי לסייע לכם/ן בקבלת ההנחה מבלי לצאת מכותלי האוניברסיטה. יש לקבוע תור מראש לפגישה עם עורך הדין כאן באתר 
ולהגיע אליו עם תצהיר מודפס (מצורף בסוף הכתבה)+תעודה מזהה.

מוכנים עם כל הטפסים? למידע על תאריכי הגעת הנציגים וקביעת תורים לחצו כאן!

עדיין לא? אל דאגה.. לפניכם כל השלבים המסבירים מה עליכם להביא למעמד הפגישה.

 

שלב ראשון: האם אתם/ן זכאים/ות להנחה?

הזכאים/ות להנחה של חמישים אחוזים הם/ן סטודנטים/יות (כולל תלמידי/ות מכינה) אשר אינם/ן עובדים/ות כלל, או שגובה הכנסתם/ן החודשית הממוצעת בשלושת החודשים האחרונים לא עולה על 3,263 ש"ח ברוטו (כלומר כולל תשלומי הבראה, ימי חופשה ותוספות נוספות).

מה נכלל בהכנסה החודשית? משכורות, קצבאות מביטוח לאומי, מלגות וסיוע בני משפחה- (במידה ותימצא הכנסה קבועה ורצופה לחשבון במשך 12 חודשים העולה על 75% מהשכר החודשי הממוצע של מבקש/ת ההנחה).

סטודנטים נשואים, שאחד מהם עובד+ סטודנטים נשואים עם ילדים+ סטודנטים לתואר שני יש נוהל שונה להגשת ההנחה לארנונה והוא מבחן הכנסהלכתבה המיועדת לכם לחצו כאן.

הידעתם? על פי מבחן הכנסה רגיל (לא של סטודנט) תוכלו לבדוק האם מגיעה לכם הנחה מעל 50%! למשל, בדירה עם שתי נפשות והכנסה שלא עולה על 4256 ש"ח, תוכלו לקבל עד 80% הנחה! בדקו את זכאותכם לפי טבלת הנחה לפי מבחן הכנסה של עיריית באר שבע, לאחר מכן, מלאו טופס בקשה לפי מבחן הכנסה והגיעו אל הנציגים!

כמה הנחה תקבלו? אם כל המחזיקים/ות בנכס (כלומר כל הסטודנטים/ות ששוכרים/ות את הדירה) זכאים/ות להנחה, תינתן הנחה בגובה 50% על תשלומי הארנונה. במידה ורק חלק מהמחזיקים/ות בנכס זכאים/יות להנחה, ההנחה שתינתן תהיה עבור החלק היחסי:
כאשר 1 מתוך 2 סטודנטים/יות זכאי/ת להנחה: תינתן הנחה בשיעור של 25% לנכס.
כאשר 1 מתוך 3 סטודנטים/יות זכאי/ת להנחה: תינתן הנחה בשיעור של 15% לנכס
כאשר 2 מתוך 3 סטודנטים/יות זכאים/יות להנחה: תינתן הנחה בשיעור של 37% לנכס.

את כל התנאים לקבלת ההנחה ניתן לראות בדף המידע לסטודנט של העירייה.

שלב שני: הצטיידות בטפסים הרלוונטיים

  1. טופס בקשה להנחה בארנונה לסטודנט לשנה"ל תשע"ט.
  2. צילום חוזה לשנה לפחות חתום מול בעל/ת הנכס. במידה ונחתם החוזה עם מיופה כוח – יש להמציא ייפוי כוח והעתק ת.ז של מיופה הכוח. במידה ונחתמו מספר חוזים בדירה, חוזה מול כל דייר/ת – יש להציג את כולם.
  3. צילום ת.ז + ספח של בעל/ת הנכס. אם אין: רישיון נהיגה. סטודנטים בינלאומיים יביאו צילום דרכון. במידה ובעל/ת הנכס הוא חברה, יש להציג אישור רשם החברות, אישור מורשה חתימה עבור החברה, ותעודת הזהות של מורשה החתימה.
  4. צילום ת.ז + ספח של כל הסטודנטים/ות המבקשים/ות והחתומים/ות בחוזה. אם אין: דרכון או רישיון נהיגה.
  5. אישור לימודים לשנה"ל תשע"ח עבור כל סטודנט/ית החתומ/ה בחוזה.
  6. מערכת שעות או רישום לקורסים עבור כל סטודנט/ית החתומ/ה בחוזה
  7.  עבור סטודנט עובד                                                                     עבור סטודנט שאינו עובד

                 ⇓                                                                                                           ⇓

     שלושה תלושי שכר אחרונים                                                     תצהיר אי הכנסה חתום ע"י עו"ד

* הסכום בתצהיר הינו סכום הכנסה לחודש ולא סכום שנתי.

* יש לציין סכומים של מלגות והאם המלגה היא שנתית או חודשית.

שלב שלישי: קביעת תור לעורכ/ת הדין

עובד/ת? דלג/י לשלב הבא!

  • שימו לב! לא ניתן להגיש טפסים לארנונה לפני שטיפלתן/ם בטפסים אצל עורכ/ת הדין.
  • במקום שתתרוצצו ותחפשו עורכ/ת דין, אגודת הסטודנטים שמחה לקצר לכן/ם את התהליך ולהביא את עורך הדין של האגודה ישירות אליכן/ם.
  • התורים לעורכ/ת הדין מיועדים לסטודנטים/יות חברי/ות אגודה אשר שילמו דמי רווחה בלבד.
  • יש להגיע לפגישה בזמן שנקבע ולהגיע עם המסמכים הבאים: טופס הצהרת אי-ההכנסה (הדפיסו ומלאו אותו טרם הפגישה) ותעודה מזהה שאיננה תעודת סטודנט – כלומר תעודת זהות, דרכון או רישיון נהיגה.
  • אם אתם/ן מקבלים/ות מלגה יש לכן/ם צורך באישור על גובה המלגה שלכן/ם, בנוסף לאישור מעורכ/ת הדין.
  • לקביעת תור לעורך הדין לחצו כאן

לא הספקתם לתפוס את העו"ד בהגעתו לאוניברסיטה? לא נורא- במהלך השנה העו"ד פתוח לקבלת סטודנטים/יות, מידי יום שלישי במשרדו בעיר העתיקה, רחוב הדסה 78 בית גוזלן, קומה 3. השיבוץ לתורים נעשה דרך משרד שירותים בבית הסטודנט: ניתן לפנות אל המשרד גם טלפונית 08-6472340.

שלב רביעי: מסירת הטפסים לנציגי/ות העירייה

מסירת הטפסים יכולה להתבצע באחת מכמה דרכים:
בעת הגעת נציגי/ות הארנונה לאוניברסיטה בין התאריכים 28.10-28.11.18. לקביעת תור לחצו כאן
בדוא"ל – mokedg@br7.org.il, או בפקס – 08-6206491.

העירייה תטפל בפנייה שלכם כ- 30 יום מיום שליחת הטפסים (במידה ולא החסרתן/ם שום טופס)

קבלת ההנחה:

זהו. בהנחה שהכל עבד חלק, תקבלו את שובר הארנונה הבא ב-50% הנחה- וההנחה תופעל גם רטרואקטיבית.

שימו לב: אם הגשתן/ם את כל הטפסים עד לתאריך 31.3.19, ההנחה תתקבל רטרואקטיבית מתאריך כניסתכם לנכס. בקשות שיוגשו החל מתאריך 1.4.2019 יזכו אתכן/ם בהנחה רק החל מה- 1.1.19.

לאחר תהליך זה, אתן/ם רשומים/ות כמחזיקים/ות בנכס. שימו לב שרישומכן/ם כמחזיקים/ות בנכס מתחיל עם תחילת החוזה שלכם. במידה והיו חובות למחזיק/ה הקודם/ת, הם יישארו עליו ולא יעברו אליכן/ם. עם סיום ההחזקה בנכס, או בעברית, כשאתן/ם יוצאים/ות מהדירה, על אחריותכן/ם להודיע לעירייה בכתב על כך. טופס חדילת חזקה מצורף כאן. שימו לב שיש להעביר את הטופס לעירייה בסמוך למועד היציאה, שכן לא יבוצעו חדילות חזקה רטרואקטיביות.

טפסים:

שאלות מיוחדות:

  • האם לחיילים משוחררים יש כפל הנחות?

    לחיילים/יות משוחררים/ות אין כפל הנחות. אם דייר/ת גם סטודנט/ית הזכאי/ת להנחה וגם חייל/ת משוחרר/ת הזכאי/ת לפטור מתשלום ארנונה עד 70 מ"ר עד ארבעה חודשים, יהיה דייר/ת זה זכאי/ת רק לאחת ההנחות הללו, אך לא לשתיהן, ובאופן יחסי לחלקו בחזקת הנכס.

  • ואם אני שוכר/ת דירה אחת, ומנגד מחזיק/ה בדירה אחרת ומקבל/ת עבורה דמי שכירות?

    סטודנט/ית אשר שוכר/ת דירה אחת, אך מחזיק/ה בדירה אחרת ומקבל/ת בעבורה דמי שכירות: דמי השכירות עבור הנכס שבבעלותו/ה יחשבו כהכנסה רק במידה והם גבוהים יותר ממה שהוא/ היא משלם/ת עבור הדירה בה הוא/היא מתגורר/ת, וגם אז רק ההפרש. לדוגמא, אם הסטודנט/ית מקבל/ת דמי שכירות עבור הנכס שבבעלותו/ה בגובה 2000 ש"ח, אך משלם/ת שכר-דירה עבור הדירה בה הוא/היא מתגורר/ת בגובה 1000 ש"ח בלבד, הדבר יחשב לו/ה כהכנסה חודשית של 1000 ש"ח.

  • אני בעל/ת הנכס וגם אחד/ת הדיירים בדירה - מה הדין במקרה זה?

    אם בעל/ת הנכס הוא אחד/אחת הדיירים/ות, הוא/היא נחשב/ת כמחזיק/ה היחיד/ה בדירה. שאר הדיירים/ות נחשבים/ות כדיירי/יות-משנה, ולא יהיו רשומים/ות ברישומי העיריה. יחד עם זאת, ניתן להגיש בקשה להנחה רגילה לפי מבחן הכנסה. בהתאם לתנאי החוק, תינתן הנחה בהתאם להכנסות המשותפות של כלל הדיירים/ות בנכס.

  • מה קורה אם אני יוצא/ת מהדירה באמצע החוזה?

    דייר/ת אשר יצאו מהדירה באמצע החוזה וירצו שהדירה תפסיק להיות רשומה על שמו/ה, צריך/ה או להודיע במועד היציאה מהדירה בכתב לעירייה על יציאתו/ה מהדירה, או להעביר אישור בכתב-יד מאת בעל/ת הדירה, המציין את תאריך העזיבה, על-גבי צילום תעודת זהות של בעל/ת הדירה.

נגישות