המדריך השלם לארנונה ולהנחת הסטודנטים:

עברת דירה והתחלת להתמקם? ידעת שמגיעה לך הנחה של 50% בארנונה?? קחו נשימה עמוקה, התאזרו בסבלנות ותראו מה עליכם לעשות על מנת לקבל אותה. ואל תשכחו – אגודת הסטודנטים תמיד כאן בשביל לעזור!

אחת לחודשיים תקבלו בדואר שובר תשלום, אותו משלמים באתר העירייה, בנק הדואר (סניף הדואר הקרוב) או בחלק מאתרי הבנקים. פירוט על דרכי התשלום הנוספות תוכלו למצוא בסוף הכתבה.
חשוב לוודא שאת/ה משלמ/ת שובר ארנונה על שמכן/ם ולא על שם שוכר/ת קודמ/ת או בעל/ת הנכס.

אנחנו כאן כדי ללוות אתכן/ם בכל השלבים עד לקבלת הנחת הסטודנט המיוחלת.
דאגנו לכם להכל, ואפילו לעורך-דין: בתחילת השנה האגודה מביאה לנוחיותכן/ם אל הקמפוס את עורך דין האגודה ואת נציגי מחלקת הארנונה של העירייה – כל זאת כדי לסייע לכן/ם בקבלת ההנחה מבלי לצאת מכותלי האוניברסיטה!
~ אל העו"ד יש להגיע עם תצהיר מודפס + תעודת זהות/ רישיון נהיגה ~

טפסים:

לכתבה על חודש בירוקרטיה עם כל הפרטים (רב קו, ארנונה, עו"ד וביטוח לאומי) לחצו כאן- חוסכים את הבירוקרטיה!

סטודנטים נשואים, שאחד מהם עובד+ סטודנטים נשואים עם ילדים+ סטודנטים לתואר שני יש נוהל שונה להגשת ההנחה לארנונה והוא מבחן הכנסה. לכתבה המיועדת לכם לחצו כאן.

 

הודעה חשובה לציבור העובדות/ים:
אין צורך בהגעה לעו"ד- הביאו לנציגי הארנונה עותק של שלושת חודשי המשכורת האחרונים. אם לא עבדת ברצף ואין לך שלושה תלושי משכורת אחרונים, יש להביא תלושים לחודשים אוקטובר, נובמבר ודצמבר לשנת 2016, או לחכות עם הבקשה ולהגיש אותה עם תלושי השכר של אוקטובר, נובמבר ודצמבר 2017).
* אם אתם עובדים ומקבלים מתחת ל3,263- הינכם זכאים להנחה!
שימו לב, גם מלגה נחשבת הכנסה, ועל כן המציאו מסמך מהקרן/העמותה ממנה אתן/ם מקבלים/ות מלגה על סכום המלגה.

שלב ראשון: האם אתם זכאים להנחה?

הזכאים להנחה של 50% הם סטודנטים/יות (כולל תלמידי/ות מכינה) אשר אינם/ן עובדים/ות כלל, או שגובה הכנסתם/ן החודשית הממוצעת בשלושת החודשים האחרונים לא עולה על 3,263 ש"ח ברוטו (כלומר כולל תשלומי הבראה, ימי חופשה ותוספות נוספות).
מה נכלל בהכנסה החודשית? משכורות, קצבאות מביטוח לאומי, מלגות וסיוע בני משפחה- (אם תימצא הכנסה קבועה ורצופה למשך 12 חודשים העולה על 75% מהשכר החודשי הממוצע של מבקש ההנחה).

אם כל המחזיקים/ות בנכס (כלומר כל הסטודנטים/ות ששוכרים/ות את הדירה) זכאים/ות להנחה, תינתן הנחה בגובה 50% על תשלומי הארנונה. במידה ורק חלק מהמחזיקים/ות בנכס זכאים/יות להנחה, ההנחה שתינתן תהיה עבור החלק היחסי:
כאשר 1 מתוך 2 סטודנטים/יות זכאי/ת להנחה: תינתן הנחה בשיעור של 25% לנכס.
כאשר 1 מתוך 3 סטודנטים/יות זכאי/ת להנחה: תינתן הנחה בשיעור של 15% לנכס
כאשר 2 מתוך 3 סטודנטים/יות זכאים/יות להנחה: תינתן הנחה בשיעור של 37% לנכס.

את כל התנאים לקבלת ההנחה ניתן לראות בדף המידע לסטודנט של העירייה.

שלב שני: הצטיידות בטפסים הרלוונטיים

  1. טופס בקשה להנחה בארנונה לסטודנט לשנה"ל תשע"ח.
  2. צילום חוזה לשנה לפחות חתום מול בעל הנכס. במידה ונחתם החוזה עם מיופה כוח – יש להמציא ייפוי כוח והעתק ת.ז של מיופה הכוח. במידה ונחתמו מספר חוזים בדירה, חוזה מול כל דייר – יש להציג את כולם.
  3. צילום ת.ז + ספח של בעל הנכס. אם אין: רישיון נהיגה. במידה ובעל הנכס הוא חברה, יש להציג אישור רשם החברות, אישור מורשה חתימה עבור החברה, ותעודת הזהות של מורשה החתימה.
  4. צילום ת.ז + ספח של כל הסטודנטים המבקשים והחתומים בחוזה. אם אין: דרכון או רישיון נהיגה.
  5. אישור לימודים לשנה"ל תשע"ח עבור כל סטודנט/ית החתומ/ה בחוזה.
  6. מערכת שעות או רישום לקורסים עבור כל סטודנט/ית החתומ/ה בחוזה.
  7. עבור סטודנט עובד – 3 תלושי שכר אחרונים בהתאם למועד הגשת הבקשה.
    עבור סטודנט שאינו עובד – תצהיר על הכנסה חתום ע"י עו"ד (שימו לב כי הסכום בתצהיר הינו סכום הכנסה לחודש ולא סכום שנתי. יש לציין סכומים של מלגות ובאם המלגה היא שנתית או חודשית).

טופס בקשה להנחה בארנונה לסטודנט נמצא בתחילת העמוד.
למידע על מקרים מיוחדים – בהמשך הכתבה.

שלב שלישי: קביעת תור לעורך הדין

עובד/ת? דלג/י לשלב הבא!

  • שימו לב! לא ניתן להגיש טפסים לארנונה לפני שטיפלתן/ם בטפסים אצל עורך הדין.
  • במקום שתתרוצצו ותחפשו עורך דין, אגודת הסטודנטים שמחה לקצר לכן/ם את התהליך ולהביא את עורך הדין של האגודה ישירות אליכן/ם.
  • התורים לעורך הדין מיועדים לסטודנטים/יות חברי/ות אגודה אשר שילמו דמי רווחה בלבד.
  • יש להגיע לפגישה בזמן שנקבע ולהגיע עם המסמכים הבאים: טופס הצהרת אי-ההכנסה (הדפיסו ומלאו אותו טרם הפגישה) ותעודה מזהה שאיננה תעודת סטודנט – כלומר תעודת זהות, דרכון או רישיון נהיגה.
  • אם אתם/ן מקבלים/ות מלגה יש לכן/ם צורך באישור על גובה המלגה שלכן/ם, בנוסף לאישור מעורך הדין.
  • התאריכים לפגישת עורך הדין, אופן קביעת התורים וזמנם המדויק של התורים לשיבוץ, יתפרסמו כולם לקראת פתיחת שנת הלימודים לצד המידע אודות נציגי רב-קו וביטוח לאומי.

לא הספקתם לתפוס את העו"ד בהגעתו לאוניברסיטה? לא נורא- במהלך השנה העו"ד פתוח לקבלת סטודנטים/יות, מידי יום שלישי במשרדו בעיר העתיקה, רחוב הדסה 78 בית גוזלן, קומה 3. השיבוץ לתורים נעשה דרך משרד שירותים בבית הסטודנט: ניתן לפנות אל המשרד גם טלפונית 08-6472340.

שלב רביעי: מסירת הטפסים לנציגי העירייה

מסירת הטפסים יכולה להתבצע באחת מכמה דרכים:
בעת הגעת נציגי הארנונה לאוניברסיטה בתאריכים ה5.11-5.12 (פירוט נוסף בכתבה על חודש בירוקרטיה)
בדוא"ל – mokedg@br7.org.il, או בפקס – 08-6206491.

העירייה תטפל בפנייה שלכם כ- 30 יום מיום שליחת הטפסים (במידה ולא החסרתם שום טופס).

קבלת ההנחה:

זהו. בהנחה שהכל עבד חלק, תקבלו את שובר הארנונה הבא ב-50% הנחה, וההנחה תופעל גם רטרואקטיבית.

שימו לב: אם הגשתן/ם את כל הטפסים עד לתאריך 31.3.2018, ההנחה תתקבל רטרואקטיבית מאז תחילת שנת הלימודים. בקשות שיוגשו החל מתאריך 1.4.2018 יזכו אתכן/ם בהנחה רק החל מה- 1.1.2018. אין אפשרות לקבל הנחה רטרואקטיבית עבור תקופה ארוכה יותר משנה קלנדרית אחת.

לאחר תהליך זה, אתן/ם רשומים/ות כמחזיקים/ות בנכס. שימו לב שרישומכן/ם כמחזיקים/ות בנכס מתחיל עם תחילת החוזה שלכם. במידה והיו חובות למחזיק/ה הקודם/ת, הם יישארו עליו ולא יעברו אליכן/ם. עם סיום ההחזקה בנכס, או בעברית, כשאתן/ם יוצאים/ות מהדירה, על אחריותכן/ם להודיע לעירייה בכתב על כך. טופס חדילת חזקה מצורף כאן. שימו לב שיש להעביר את הטופס לעירייה בסמוך למועד היציאה, שכן לא יבוצעו חדילות חזקה רטרואקטיביות.

שאלות מיוחדות:

  • האם לחיילים משוחררים יש כפל הנחות?

    לחיילים/יות משוחררים/ות אין כפל הנחות. אם דייר/ת גם סטודנט/ית הזכאי/ת להנחה וגם חייל/ת משוחרר/ת הזכאי/ת לפטור מתשלום ארנונה עד 70 מ"ר עד ארבעה חודשים, יהיה דייר/ת זה זכאי/ת רק לאחת ההנחות הללו, אך לא לשתיהן, ובאופן יחסי לחלקו בחזקת הנכס.

  • ואם אני שוכר/ת דירה אחת, ומנגד מחזיק/ה בדירה אחרת ומקבל/ת עבורה דמי שכירות?

    סטודנט/ית אשר שוכר/ת דירה אחת, אך מחזיק/ה בדירה אחרת ומקבל/ת בעבורה דמי שכירות: דמי השכירות עבור הנכס שבבעלותו/ה יחשבו כהכנסה רק במידה והם גבוהים יותר ממה שהוא/ היא משלם/ת עבור הדירה בה הוא/היא מתגורר/ת, וגם אז רק ההפרש. לדוגמא, אם הסטודנט/ית מקבל/ת דמי שכירות עבור הנכס שבבעלותו/ה בגובה 2000 ש"ח, אך משלם/ת שכר-דירה עבור הדירה בה הוא/היא מתגורר/ת בגובה 1000 ש"ח בלבד, הדבר יחשב לו/ה כהכנסה חודשית של 1000 ש"ח.

  • אני בעל/ת הנכס וגם אחד/ת הדיירים בדירה - מה הדין במקרה זה?

    אם בעל/ת הנכס הוא אחד/אחת הדיירים/ות, הוא/היא נחשב/ת כמחזיק/ה היחיד/ה בדירה. שאר הדיירים/ות נחשבים/ות כדיירי/יות-משנה, ולא יהיו רשומים/ות ברישומי העיריה. יחד עם זאת, ניתן להגיש בקשה להנחה רגילה לפי מבחן הכנסה. בהתאם לתנאי החוק, תינתן הנחה בהתאם להכנסות המשותפות של כלל הדיירים/ות בנכס.

  • מה קורה אם אני יוצא/ת מהדירה באמצע החוזה?

    דייר/ת אשר יצאו מהדירה באמצע החוזה וירצו שהדירה תפסיק להיות רשומה על שמו/ה, צריך/ה או להודיע במועד היציאה מהדירה בכתב לעירייה על יציאתו/ה מהדירה, או להעביר אישור בכתב-יד מאת בעל/ת הדירה, המציין את תאריך העזיבה, על-גבי צילום תעודת זהות של בעל/ת הדירה.

כל הטפסים הנדרשים מופיעים גם בדף המידע לסטודנט של העירייה.

דרכי תשלום נוספות:

לתשלום בטלפון ובירורים, מוקד הגבייה הטלפוני נמצא ב-08-6206511 ופעיל בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00.
המוקד מקבלים גם מיילים, ועדיף לעבוד מולם במייל: mokedg@br7.org.il. פקסים ל-08-6206491.
תשלומים באמצעות כרטיס אשראי בטלפון ניתן לבצע 24 שעות דרך 1-800-200-155.
העירייה גם מאפשרת לשלם בהוראת קבע בבנק או בכרטיס אשראי, וכך לקבל 2% הנחה נוספת ומחלוקת התשלום התקופתי לשני תשלומים חודשיים שווים.

מזל טוב! חסכתם מאות שקלים!

 

The full guide to Arnona (propert tax) and student discounts

ֿAre you renting an apartment in the city? Did you know you can get a 50% discount on Arnona (property tax)? Take a deep breath and read up on what you must do in order to get the discount. And don’t forget- the Student Authority is here to help!

Once every two months you will receive in the mail a bill to pay, which you pay on the City Municipality’s site, at the Post Office, or on various bank sites. More information on this can be found at the end of this page.
It is important to clarify that you have paid the arnona for the current tenants of the apartment and not for previous ones.

In the beginning of the year the Student Union lawyer comes to campus along with representatives from the Municipality in order to sign the forms you need to get the discount.

Forms:
Forms will be updated in English soon.

You must make an appointment with the lawyer by signing up for a time slot. That can be done here:

Important message to those who work:
Make sure it bring with you a copy of the past three month’s income. If you did not work consecutively and you do not have your last three paychecks, wait until you receive paychecks for October, November, and December and then apply for the discount.
If you make less than 3,263 shekels per month you are eligible for the discount.
Pay attention- scholarship are also considered an income, and therefore you must include a form with the scholarship information and the amount of money you receive.

First Step: Are you eligible for the discount?
Those eligible for the 50% discount are students who do not work at all, or whose gross monthly income is not more than 3,263 shekels.
If each roommate in the apartment is eligible for the discount, a 50% discount will be given. In the case that not everyone is eligible, the discount will be given relatively:
– If one of two roommates are eligible: a 25% discount will be given
– If one of three roommates are eligible: a 15% discount will be given
– If two of three roommates are eligible: a 37% discount will be given

Second Step: Forms
1) Student discount request form for the current school year
2) Photocopy of apartment contract signed by the property owner and valid for one year at minimum.
3) Photocopy of the property owner’s Teudat Zehut (Identification card) including Sefach (residency paper)
4) Photocopy of each roommate’s Teudat Zehut (Identification card) including Sefach (residency paper)
5) Approval of Studies form for the current school year for each roommate applying for discount
6) Class schedule or course sign up form for each roommate applying for discount
7) For an employed student- paychecks from the last 3 months
For an un-employed student- employment form signed by the lawyer. Income from scholarships must be listed.

Third Step: Making an appointment with the lawyer
If you work you may skip this step!

Pay attention! You may not submit your papers until you have had all forms signed by the lawyer as listed above.
Instead of running around and wasting your time, the Student Union brings the lawyer to the campus at the beginning of the school year. These services are for students who have paid the Student Welfare fee to the Student Union.
You must arrive to the time slot you signed up for, with the following forms: Unemployment form, a form of identification other than your student ID (passport, license)
If you are a recipient of a scholarship you must bring a form showing the amount of money you receive.
Information on signing up for a time slow will be published at the beginning of the year.

If you did not meet with the lawyer at the beginning of the year you may visit their offices in the Old City, 78 Hadasah Street, Beit Gozlan, 3rd floor. To make an appointment please call 08-6472340.

Fourth Step: bringing the forms to the municipality representative
Forms can be handed in by hand to the representatives on the dates there are here (more information to come) or by fax- 08-6206491 or by email: mokedg@br7.org.il.

The municipality will take care of your request within 30 days and you will retroactively receive any money owed to you.

If you apply for the discount by the 31st of March, you will receive the discount. If you apply after the 1st of April, you will retroactively receive money only from the 1st of January.

When you leave the apartment you currently live in, is it your responsibility to notify the municipality.

Additional methods of payment:
For payment by phone you can call -08-6206511 operating from Sunday-Thursday from 8:00-17:00.
Fax can be sent to 08-6206491
Emails can be sent to mokedg@br7.org.il.
Payment via credit card can be made 24/7 by calling 1-800-200-155.

נגישות