הכנו עבורכן/ם מאגר שאלות ותשובות אדיר שיסייעו לכן/ם בחוויה שלכן/ם בבן-גוריון. מילואים, מאגר הבחינות והסיכומים, ספריית ההשאלה, הרשמה ועזיבה של קורסים, חוקי מבחנים, פניות אקדמיות, ועדות משמעת… כנראה שהצעד הראשון למציאת הפיתרון עבורכן/ם נמצא כאן!

מילואים

  • מתי אני זכאי/ת להטבות? ועד מתי ניתן לממשן?

    הטבות דיקנאט (צילומים, חוברות מבחנים, שיעורי עזר, מרתון) ניתנות על ימים בהם הפסדת לימודים (לכן שישי-שבת לא נחשבים) וניתן לקבלן עד ליום הלימודים האחרון של הסמסטר בו בוצעו המילואים. הטבות האגודה ניתנות על כל ימי המילואים שבוצעו במהלך שנת הלימודים וניתן לקבלן עד לסוף תקופת המבחנים של הסמסטר בו בוצעו המילואים.

  • האם אני זכאי/ת לקורס קיץ?

    זכאות לקורס קיץ ניתנת למי שביצע יותר מ-22 ימי מילואים בשנת הלימודים. 30 ימי מילואים מזכים בשני קורסי קיץ.
    יש להגיש בקשה במשרד המילואים בצירוף האישור על ביצוע המילואים עד ה-07.07.17.

  • איך ועל כמה ימים ניתן להגיש ולת''ם?

    ניתן להגיש ולת"ם על צו של מינימום 6 ימי מילואים, זאת באמצעות מילוי טופס במשרד המילואים ובליווי טפסים נוספים. את הפנייה לולת"ם יש לבצע עצמאית דרך אתר המילואים ועד 30 יום מתאריך תחילת הצו. להסבר על התהליך לחץ כאן.

לשאלות נוספות ניתן להגיע למשרד המילואים בשעות הפתיחה.

מאגר בחינות וסיכומים

  • מהו מאגר הבחינות והסיכומים?

    המאגר מורכב משני מאגרים גדולים ומגוונים: מאגר סיכומי קורסים הכולל דפי נוסחאות ודפי מושגים, ומאגר בחינות הכולל בחינות בציון 90 ומעלה מהשנים שעברו, עם פתרונות. אפשר להיכנס למאגרים דרך החוויה האקדמית, מאגר בחינות וסיכומים. בכדי להיכנס למאגר יש להתחברות לאתר האגודה באמצעות שם המשתמש והסיסמא האישיים שלך באוניברסיטה.

  • איך אני יודע/ת שהפריט שלי התקבל?

    לאחר שהמייל שלך הגיע אלינו, אנחנו עושים סריקה ראשונית ומוודאים שכל הקבצים הרלוונטיים מצורפים ושהמבחן עונה על הקריטריונים. במידה והכל תקין, תקבל/י מייל חזרה שהפריט (או מספר הפריטים) ששלחת התקבלו. במידה ומשהו חסר או לא תקין נעדכן אותך מה להוסיף או לתקן. ככה או ככה, אם במשך כמה ימים לא קיבלת מאיתנו מייל תגובה – עדיף לשלוח שוב! כנראה שהמייל פשוט לא הגיע אלינו…

  • מהן הסיבות לדחייה של מבחן/ סיכום?

    מבחן ידחה כאשר אינו עומד בקריטריון של ציון הסף או במידה וכבר קיים מבחן מאותו המועד במאגר. אנחנו עובדים בשיטת כל הקודם זוכה, ולכן אם מישהו הספיק לשלוח את המבחן לפניך בציון זהה או גבוה יותר – לא נוכל לקבל את המבחן שלך.

    סיכום ידחה כאשר קיים במאגר סיכום דומה מהשנים האחרונות או מאותה השנה. מרבית הקורסים מועברים במשך שנים באותה מתכונת ועל ידי אותו מרצה, ולכן לרוב אין שינויים מהותיים שמצריכים סיכום חדש כל שנה, אלא אם הוא טוב יותר בצורה כלשהי ממה שכבר קיים במאגר. תמיד שווה לנסות!

  • מה יוצא לי מכל זה?

    מעבר לעובדה שחומרי הלימוד שלך ישרתו ויעזרו מאוד לסטודנטים/ות בדיוק כמוך, יצא לך מזה גם תגמול נחמד על העבודה הקשה שהשקעת! סיכומים/ מבחנים/ דפי נוסחאות שווים נקודות (מ-0.5 ועד 3 נקודות), שנצברות עם הזמן. את הנקודות שמרוויחים ניתן להמיר למגוון הצ'ופרים שמחכים לך אצלנו, רכזי מאגר בחינות וסיכומים.

  • איך עובדת שיטת הניקוד?

    0.5 נקודה – פתרון מרצה לבוחן/מבחן.
    1 נקודה – פתרון סטודנט לבוחן/מבחן, דף נוסחאות, סיכום קורס של 1-2 נק"ז.
    2 נקודות – סיכום קורס של 3-4 נק"ז.    
    3 נקודות – סיכום קורס של 5 נק"ז ומעלה.

    כל הנקודות שתצברו ישמרו אצלנו במאגר ויצטברו יחד. לכן, אם אין לכם סיכומים ששווים יותר נקודות – ניתן פשוט לשלוח פריטים בשווי נקודות נמוך יותר עד שתשיגו מספיק נקודות לצ'ופר שאתם רוצים!

  • האם הפריטים נשארים חסויים?

    בהחלט! כשמדובר במבחן/ בוחן – כל פרט מזהה ימחק על ידינו במהלך העריכה (ספחי מחברות, ת"ז של הנבחן, מספר נבחן וכו'). כשמדובר בסיכום – ביכולתך לבחור האם לפרסם אותו בעילום שם או עם שמך, חשוב רק לציין זאת בטופס זכויות היוצרים שיצורף למייל.

  • באיזה סוג קובץ יש לשלוח את הפריטים?

    ברמת העיקרון אין הגבלה מסוימת – ניתן לשלוח תמונות בפורמט תקין, קבצי וורד, וקבצי PDF. בסופו של דבר הכל יעלה כקובץ PDF אחד מאוגד (ולכן הוא גם המועדף), אך אם אין ביכולתכם לשלוח כ-PDF זה בסדר, אנחנו נדאג לזה.

  • איך ומתי אוספים את הצ'ופרים?

    הגעתם לשלב הכיפי – איסוף הצ'ופר! אם יש לכם מספיק נקודות כדי להמיר בצ'ופר, זה הזמן למצוא כמה דקות ולהגיע למשרדנו! אנחנו ממוקמים בבית הסטודנט, בקומה הראשונה (אחת מעל הקרקע), חדר 161 (ממשיכים ישר מהמדרגות). כדי שלא תלכו לחינם חשוב ומומלץ להתעדכן בשעות הקבלה שלנו.

  • מה הצ'ופרים שאני יכול/ה לקבל?

    אלו הם הצ'ופרים לשנת תשע"ז (עד גמר המלאי) :

    שווי 1 נקודות:
    › נגטיב – כניסת יחיד לסרט
    › עשן הזמן – חצי ליטר בירה
    › המקסיקני – קפה ו-2 מאפים
    › בר אילן – חצי ליטר בירה טובורג/קרלסברג
    › בנג'י – חצי ליטר גולדסטאר/מכבי/כוס יין אדום

    שווי 2 נקודות:
    › אבו דאבי – מנת חומוס לבחירה ו-2 כדורי פלאפל
    › אקדמון – שובר ל-20 ש"ח באקדמון (סניף בן גוריון)

    שווי 3 נקודות:
    › רוטס – פיצה אישית (ללא תוספות)
    › פיש & צ'יפס – מנה עיקרית פיש & צ'יפס קלאסית

  • לאן שולחים את הקבצים?

    בכל יום שעה ורגע, את/ה מוזמנ/ת לשלוח אלינו את הפניות שלך או שאלות רלוונטיות למייל הבא: exam@aguda.bgu.ac.il .
    לפעמים יש עומס של מיילים, אז נא להיעזר בסבלנות אם זה לוקח קצת זמן, מבטיחים שכל הפניות יענו בהקדם האפשרי!

  • כמה צ'ופרים אפשר לקחת בבת אחת?

    כיוון שאתם רבים ולצ'ופרים יש מלאי – לא ניתן לקחת כמה צ'ופרים שרוצים בכל עת, זאת מפאת התחשבות בשאר הסטודנטים (לכולם מגיע!). ניתן לקחת בבת אחת עד 3 צ'ופרים בשווי נקודה, עד 2 צ'ופרים בשווי 2 נקודות ועד 2 צ'ופרים בשווי 3 נקודות. גם אם תבואו עם המון נקודות צבורות לא נוכל לתת לכם לנצל את כולן בבת אחת או על אותו הצ'ופר. אנא קחו לתשומת ליבכם ותתחשבו בשאר הסטודנטים שרוצים את הצ'ופרים השווים בדיוק כמוכם.
    נהלו את כמות הנקודות שלכם והגיעו מדי פעם כדי לנצל אותן!

  • מה אני עושה אם יש לי סיכומים וחוברות מודפסים?

    יש לפנייך שתי אפשרויות:
    › במידה ומדובר בסיכום, ניתן לסרוק אותו ולהעלות רגיל למאגר סיכומים.
    › אם לא תרצה/י בכך, ובכל זאת תרצה/י לרוקן את הבית והמדפים מכל החומר העודף, נשמח מאוד אם תתרום/מי לנו אותו! בכניסה לבית הסטודנט מצד שמאל, ממש מתחת לחלון של אקווריום שירותי האגודה, ממוקמת תיבת עץ עם פתח. כל חומרי הלימוד שתביא/י – יגיעו ישירות אלינו. החומרים יועברו ללא תשלום לסטודנטים/ות שיזדקקו להם לקראת כל תקופת מבחנים, בשוק תן-קח.

    קחו בזה חלק, תתרמו! מי יודע, אולי תמצאו תרומה של מישהו אחר שתהפוך לפרס החדש שלכם!

ספריית ההשאלה

  • מתי ניתן להגיע לספרייה?

    לאורך כל שעות הפעילות של ספריית ארן: ימים א'-ה': 8:30-19:45, יום ו': 8:30-12:45.
    השעות יורחבו לאורך תקופת המבחנים, ולא יתקיימו בימים בהם ספריית ארן סגורה. כדאי להתעדכן בפרסומי הספרייה.

  • מהי מטרתה של ספריית ההשאלה?

    ספריית ההשאלה קמה על מנת לאפשר לכם/ן לשאול ספרים לאורך כל הסמסטר, בשונה מספריית ארן ששם הספרים הם לתקופת קצרות יותר.

  • האם ניתן להזמין פריטים שלא קיימים?

    תמיד נשמח לשמוע על רעיונות לספרים שישמשו אתכם/ן! מוזמנים/ות לשלוח את פרטי הספר (שם הספר, מחבר, מהדורה והוצאה) וננסה לגוון כל שנה את הספרים המוצעים! פנו אלינו בכתובת המייל: services@aguda.bgu.ac.il.

  • איך אני משאיל/ה? זה עולה כסף?

    ההשאלה עולה כסף. המחירים נעים סביב 10% ממחיר הספר, ומחולקים למדרגות של 10, 20, 40 ₪.
    מילוניות אלקטרוניות עולות 50 ₪ מכיוון שהן כוללות עלות של בטריות חדשות.

  • לכמה זמן ניתן להשאיל?

    ההשאלה היא לסמסטר שלם, אך יש אפשרות להשאיל מראש לשני סמסטרים אם יהיה לך צורך בכך. תום תקופת ההשאלה יהיה אחרי תקופת מבחנים – כשיעבור המבחן, תוכל להחזיר את הספר בשקט.

  • מה קורה אם מאחרים להחזיר את הספר?

    כמו בהשאלת ספרים מספריית ארן, עליך לשים לב לתאריך ההחזרה בעת שאילת הספר. על כל יום איחור הקנס הוא 4 ₪ לספר קטן (מדבקה צהובה) ו-8 ₪ לספר גדול (מדבקה אדומה או ירוקה).

הרשמה לקורסים, סילבוסים ועזיבה של קורס

חשוב לזכור: בכל בעיה ניתן להתייעץ ולהיעזר ברכזי הסיוע האקדמי של האגודה – למידע נוסף לחצו כאן.

  • מי יכול לקבל נק''ז תמורת קורסי ספורט?

    כל פקולטה מחליטה בצורה עצמאית האם לאפשר לסטודנטים שלה לעשות קורסי ספורט כחלק מהנק"ז הנדרשות לסיום התואר. נכון לשנת הלימודים הנוכחית, פקולטות מדעי הטבע וההנדסה הן היחידות המאפשרות זאת.

  • מתי נרשמים לקורסים?

    לכל סטודנט ישנו חלון רישום לקורסים הנפתח כשבועיים לפני תחילת תקופת השינויים. בנוסף, נפתחת ההרשמה למשך שבועיים בתקופת שינויים, עם תחילת הסמסטר. את חלונות הרישום שלכם לקורסים ניתן לראות כאן.

  • כמה נק''ז כללי אני צריך לעשות? ואיך אני בוחר קורסים כללים?

    בפקולטה לרוח וחברה ובפקולטה לניהול צריך לעשות 10 נק"ז של קורסים כלליים.
    בפקולטה להנדסה ולטבע ישנן מחלקות בהן אפשר לעשות בין 4-6 נק"ז כללים. יש לוודא זאת אל מול המחלקה. 
    את הקורסים הכלליים המוצעים ניתן למצוא בקובץ הקורסים – לחץ כאן לקישור. כמו כן, ישנה קבוצת פייסבוק בשם "קורסים כלליים בן גוריון", בה ניתן להתייעץ עם סטודנטים אחרים לגבי הקורסים השונים.

  • עד מתי אפשר לעזוב קורס שנרשמתי אליו?

    בתחילת כל סמסטר ישנם שבועיים שנקראים "תקופת שינויים". בתקופה זו מותר לשנות את המערכת, לעזוב קורסים שנרשמנו אליהם ולהירשם לקורסים אחרים. כמו כן, במידה ויש צורך לשנות מחלקה – עדיף לעשות זאת בזמן תקופת השינויים.

  • יש לי חוב על קורס, למי עליי לפנות?

    מדור חשבונות סטודנטים במנהל התלמידים הוא הגוף האחראי על גביית שכר לימוד. 
    ניתן ליצור קשר עם המדור בטלפון 08-6461111, בימים א'-ה' בין השעות: 8:30-17:00, או להגיע לשעות הקבלה, בימים א'-ה' בין השעות: 10:00-13:00 (בית הסטודנט, קומה 1).

בחינות

חשוב לזכור: בכל בעיה ניתן להתייעץ ולהיעזר ברכזי הסיוע האקדמי של האגודה – למידע נוסף לחצו כאן.

  • מה קורה אם מחברת הבחינה שלי אובדת?

    אם מחברת הבחינה נאבדה שלא באשמת הסטודנט וטרם נקבע ותועד ציונה, ייקבע הציון על פי בחירת הסטודנט באחת מהאפשרויות הבאות:

    1. להבחן בעוד שני מועדים ולקבל את הציון הגבוה מבין כל המועדים בהם נבחן הסטודנט.
    2. בקורס שאינו קורס חובה – ציון הבחינה שאבדה ייקבע כממוצע ציוניו של הסטודנט בסמסטר האמור (לא כולל פרויקט גמר), ובתנאי שמשקלם לפחות עומד על 12 נק"ז
    3. בקורס שאינו קורס חובה – קבלת ציון "עובר", בתנאי שציון 100 בבחינה היה גורם לסטודנט לעבור בהצלחה את הקורס. יש לוודא את השלכות הבחירה הזו כיוון ואינה הפיכה.
    4. שכלול ציון המטלות שביצע הסטודנט בקורס, בתנאי שמשקל המטלות עומד על לפחות 50% מציון הקורס.
  • במידה וקיימת התנגשות בין בחינות, לאיזו מהן צריך לגשת?

    "התנגשות מבחנים" נחשבת כאשר שני מבחנים מתקיימים באותו יום או בימים קלנדריים עוקבים. 
    להלן הסדר בו יש לגשת למבחנים: 
    קורס מהשנה שעברה/ הסמסטר הקודם (קורס חוזר או קורס שטרם ניגשתם אליו) >
    קורס חובה > קורס בחירה במחלקה > קורס כללי.
    במידה והמבחנים נופלים על אותה קטגוריה, ניתן לבחור לאיזה מבין המועדים לגשת על פי שיקולכם האישי.

    בכל מקרה, יש לתאם סופית מול מזכירת המחלקה. 

  • מתי מגיע מועד מיוחד?

    בהתאם לנוהל הבחינות, סטודנט זכאי למועד מיוחד באחד מהמקרים הבאים:

    1. התנגשות בין בחינות
    2. שירות מילואים (התאמות לסטודנטים המשרתים במילואים)
    3. אשפוז
    4. היעדרות בשל אירוע מזכה (שמירת הריון, נסיעה לחו"ל למטרת אימוץ, לידה, אימוץ או קבלת ילד למשמורת או אומנה)
    5. אבל (שבעה ימים לקרבה ראשונה בלבד)
    6. חגים ומועדים דתיים מוכרים
    7. תחרות ספורט ייצוגי
    8. יום חתונה הסטודנט

     

    ניתן לראות את הפירוט לכל אחד מהמקרים בנוהל הבחינות.

  • מה קורה אם סגל ההוראה לא הגיע לבחינה בחצי שעה הראשונה לבחינה?

    אם המרצה או המתרגל לא הגיעו במחצית השעה הראשונה מתחילת הבחינה וחלוקת השאלונים, רשאי הסטודנט לבטל את השתתפותו בבחינה. סטודנט שבחר לא להשתתף בבחינה בשל היעדרות המרצה יהיה זכאי למועד בחינה נוסף. בכדי שהדבר יקרה, על הסטודנט לציין זאת על גבי שאלון הבחינה ולמסור אותו למשגיחה (על המשגיחה למלא טופס היעדרות ולמלא את פרטי הסטודנט).

  • מה קורה אם לא מתקיימת בחינה?

    אם הגעתם לבחינה וגיליתם שהיא התקיימה מבלי שקיבלתם הודעה מוקדמת על כך לפחות 12 שעות מראש, ניתן לבחור בין החלופות הבאות (בהתחשב בנסיבות, על פי התקנון):

    1. להיבחן בשני מועדים נוספים ולקבל את הציון הגבוה מבניהם.
    2. בקורס שאינו קורס חובה – ציון הבחינה יקבע כממוצע הציונים בקורסים אחרים (לא כולל פרוייקט גמר), באותו סמסטר (אם עשיתם לפחות 12 נק"ז).
    3. בקורס שאינו קורס חובה – קבלת "עובר" בקורס (בתנאי שאם הייתם מקבלים 100 הייתם עוברים).
    4. ציון מרכיבי המטלות שבוצעו בקורס, בתנאי שמשקלן לפחות 50% מציון הקורס.

     

    כמובן שיש לדבר עם מזכירות המחלקה ולוודא שאתם אכן עומדים בקריטריונים.

  • תוך כמה זמן צריך להגיש ערעור?

    עבור בחינה שנסרקה, סטודנט חייב להגיש את ערעורו המנומק תוך שלושה ימים (72 שעות) ממועד פרסום הבחינה, לפי נוהל הגשת ערעור בפקולטה.
    אם הבחינה לא נסרקה, חייב הסטודנט להגיש את ערעורו המנומק תוך 24 שעות מהמועד האחרון שבו בוצעה החשיפה האחרונה, על פי הנוהל להגשת ערעור בפקולטה בה הוא לומד.

  • מה ניתן לעשות אם מרצה לא מחזיר תשובה על ערעור שהוגש?

    מרצה מחויב להגיב על ערעור תוך 4 ימים מהמועד האחרון להגשת הערעורים, או לכל המאוחר 48 שעות לפני הבחינה במועד ב'. אם מרצה לא הגיב עד 48 שעות לפני מועד ב', רשאי הסטודנט לגשת למועד ב' ולבחור את הציון הגבוה מבין השניים – זאת כמובן אם הערעור התקבל לידיו של המרצה, לכן ודאו שהפרטים נשלחו כמו שצריך מול מזכירת המחלקה.

  • מה קורה במידה ויש קושי ניכר בין מועד א' למועד ב'?

    נושא פערי הקושי בין מועדים הוא נושא בעייתי שכן קשה מאוד להוכיח שהפערים אכן קיימים.

    במידה ואתם מרגישים כי יש פער משמעותי בקושי הבחינה בין מועד א' למועד ב', ניתן לפנות אל וועדת ההוראה בבקשה שיבחנו את המקרה. נסו להשיג כמה שיותר נתונים שיתמכו בטענותיכם: סטודנטים שקיבלו ציון נמוך בבחינה אך הממוצע הכללי שלהם גבוה, ציוני סטודנטים שעברו את מועד א' וניגשו למועד ב' בכדי לשפר וציונם ירד משמעותית, שאלות בעייתיות ספציפיות שאחוז הנכשלים בהן היה מוגזם, וכן הלאה.

    כאשר פונים לוועדת הוראה בנושא זה, יש לנתח את הבחינות שהיו ולהציג טענות שמסבירות לעומק מה היה יותר קשה. יש לנסות שהטענות המועלות יהיו לגיטימיות והגיוניות, כמו למשל: ניתן לומר כי בחינת מועד ב' נחשבת קשה יותר ממועד א', במידה וסטודנטים שעברו את מועד א' וניגשו כדי לשפר ציון מקבלים ציון נמוך יותר משמעותית מאשר בבחינת מועד א'. במידה והצלחתם להציג דוגמאות – על ועד הכיתה להעלות פניה מסודרת לועדת הוראה מחלקתית בבקשה להתייחסות.

  • מה זה מועד ד' ומי זכאי לקבל אותו?

    מועד ד' הינו מועד נוסף אשר ניתן כאשר נמנע ממך לגשת לשני מועדי הבחינה הראשונים. מועד ד' יתרחש לרוב זמן רב לאחר הקורס (במרבית המקרים זה יהיה מועד א' בפעם הבאה בה יתקיים הקורס). יש לצין כי זהו מועד לא נפוץ וכי יש להימנע ממצבים הדורשים מועד ד', שכן מצב זה עלול ליצור בעיות בקורסים מתקדמים. לכן, אנו ממליצים ליצור קשר עם רכזי אקדמיה או עם מזכירות המחלקה לפני תקופת בחינות. 

  • האם יש צורך להירשם למועד ב'?

    כן. האוניברסיטה דורשת להירשם למועד ב' עד 48 שעות לפני המבחן, גם אם הסטודנט לא ניגש למועד א'. את הרישום ניתן לבצע דרך אתר האוניברסיטה. כמו כן, על סטודנטים שלא נרשמו בזמן יש לקחת בחשבון כי עלולים להיות עיכובים (כגון: חיפוש מקום בכיתות, המתנה להדפסת טופס בחינה ועוד) שיגרעו מזמן הבחינה. 

    חשוב! במידה ונרשמתם למועד ב', אך בסופו של דבר החלטתם לא לגשת אליו, עליכם לבטל את ההרשמה עד יומיים לפני הבחינה.

  • האם למרצה מותר לשאול במבחן על חומר שלא הופיע בסילבוס?

    הסילבוס של הקורס הוא הסכם בין המרצה והסטודנטים. לא ניתן לשאול על חומר שלא הופיע בסילבוס (קרי הרצאות, מאמרים, ספרי קריאה וכדומה). במידה ומקרה כזה אכן התרחש, יש לפנות למרצה הקורס בנידון. את הפנייה מומלץ לבצע דרך הוועד הכיתתי.

  • למי מגישים בקשה למועד מיוחד?

    בקשות למועד מיוחד יש להגיש לוועדת הוראה מחלקתית. הודעה מסודרת תישלח ממזכירות המחלקה בנוגע למועד הגשת הבקשות ודרכי ההגשה המקובלות בפקולטה.

  • מה משמעות ציון 700 (לא השתתף) בגיליון ציונים?

    ציון 700 פירושו כי הסטודנט לא השתתף בבחינה הסופית של הקורס או לא הגיש את המטלה הסופית, ולכן אין לו ציון.
    700 מחושב בממוצע של התואר כאפס, אך לאחר שהסטודנט ייגש למבחן או ישלים את הקורס בפעם הבאה בו הוא ניתן, הציון יתעדכן והממוצע יחושב באופן רגיל. 

  • במידה ואני חולה ביום של מבחן, האם אני זכאי למועד מיוחד?

    מועד מיוחד ניתן רק במקרים של מניעה חמורה להגיע למבחן, במקרים רפואיים מדובר על אשפוז בלבד.
    במקרים פרטניים שאינם מפורטים כמניעה חמורה בנוהל הבחינות, ועדת הוראה מחלקתית הינה הסמכות לאשר בקשות למועדים מיוחדים על-פי שיקול דעתה. הוועדה אינה מחויבת לאשר את בקשתכם ויש לזכור זאת בעת קבלת החלטות הקשורה בהגעה או אי-הגעה למבחן.

  • האם ניתן להיבחן ביותר משני מועדים בקורס אחד?

    בהתאם למפורט בחוק זכויות הסטודנט, כל סטודנט לתואר ראשון זכאי לשני מועדי בחינה בכל קורס המוגדר כניתן לתואר ראשון. לרוב, מועד שלישי בקורסים אלה אינו אפשרי, גם במקרים חריגים ביותר.
    סטודנטים לתואר שני או סטודנטים לתואר ראשון הלומדים קורסים הניתנים במסגרת לימודי תואר שני בלבד, זכאים להיבחן רק במועד אחד בכל קורס. בכל בקשה למועד נוסף, ניתן לפנות לוועדות ההוראה המחלקתיות לתואר ראשון ושני.

  • מה ניתן לעשות במידה ויש הפרעה קיצונית במהלך המבחן?

    במקרים כאלו יש לוודא כי המשגיחים מציינים זאת בפרוטוקול הבחינה. בנוסף, מומלץ ליידע אנשי סגל מטעם הקורס במהלך הבחינה בדבר ההפרעה ולבקש הארכת זמן (במקרים בהם הרעש הפסיק או ההפרעה נגמרה), או התחשבות בעת בדיקת הבחינה. במידה ואכן קרה מקרה ויש לטפל בו מול סגל המחלקה, מומלץ שהטיפול ייעשה בצורה מרוכזת על-ידי הוועד הכיתתי.

סטאטוס אקדמי ופניות סטודנטים לסגל

חשוב לזכור: בכל בעיה ניתן להתייעץ ולהיעזר ברכזי הסיוע האקדמי של האגודה – למידע נוסף לחצו כאן.

  • מה קורה אם נכשלתי בקורס חובה?

    אם נכשלת בקורס חובה, עליך להירשם בהקדם האפשרי לקורס חוזר.
    חשוב לציין שטרם רישום לעוד קורס, ניתן לנסות ולפנות לוועדת ההוראה המחלקתית ולבקש להבחן במועד נוסף.

  • מה קורה אם נכשלתי פעמיים באותו קורס?

    במקרה בו נכשלת פעמיים באותו הקורס לימודיך במחלקה יופסקו לשנה. ישנם מקרים בהם ניתן לבקש המשך לימודים בסטטוס "שלא לתואר". במצב זה, במידה והסטודנט שומר על ממוצע סמסטריאלי של מעל 75, וציונים של מעל 70 בכל קורס, יוכל לחזור לתוכנית הלימודים הרגילה.

  • למי עליי לפנות בנושא מעבר בין מחלקות ותוכניות לימודים?

    דבר ראשון, עליך לפנות למחלקה אליה את/ה רוצה לעבור (יש לבדוק מהם הקריטריונים לעבור לאותה מחלקה). לאחר שבדקנו שאנו עומדים בקריטריונים של המחלקה הרצויה, עלינו לפנות למדור רישום – המדור האחראי על נושאים אלו.
    ניתן ליצור קשר עם מדור רישום בטלפון 08-6461600, בימים א'-ה' בין השעות 08:30-17:00, או במשרד בקומה 1 בבית הסטודנט (מעל כפיות), בימים א'-ה' בין השעות 10:00-13:00.

  • האם ניתן להגיש תלונת משמעת כנגד אנשי סגל?

    קיימת האפשרות להגיש תלונה כנגד איש סגל באוניברסיטה.
    ראשית, אנו ממליצים לפנות לראש המחלקה. אם אין פתרון ראוי או שאינך מרגיש/ה בנוח לפנות אל גורמים בתוך המחלקה – ניתן לפנות לגורמים הבאים:
    את התלונה יש להגיש לדיקן הפקולטה הרלוונטית או לסגן הרקטור דרך מזכירת רשויות השיפוט של האוניברסיטה, אשר ידונו בתלונה ויבחרו אם אכן להעמיד את אותו איש סגל לדיון משמעתי.
    בנוסף, ניתן לפנות לנציב קבילות של האוניברסיטה במייל – 
    kvilot.bgu@gmail.com, או במשרד (חדר 101 בניין 30), בשעות הקבלה ובתיאום מראש באמצעות הדוא"ל. אנו ממליצים להיוועץ ברכזי סיוע אקדמי טרם הגשת התלונה.

  • במידה ויש לי בעיה אקדמית, למי עליי לפנות?

    במידה ונתקלת בבעיה אקדמית, מומלץ לנסות ולפתור אותה דרך שרשרת הפניות המקובלת. כמו בכל מערכת גדולה, הדברים עשויים להיפתר באופן יעיל ומספק יותר ברמות הקרובות אלייך, וייתכן שהרמה הממונה לא תטפל בבעיה אם לא היה ניסיון לפתור אותה ראשית אל מול הגורמים ברמות הנמוכות יותר. להלן שרשרת הפניות המקובלת:

    1. מתרגל/מרצה– מומלץ תמיד לפנות דבר ראשון לגורם הישיר, כלומר המתרגל או מרצה הקורס. בעיות רבות יכולות להיפתר בשיח פשוט של הסטודנט אל מול המרצה.
    2. ועדת ההוראה המחלקתית– גוף שמורכב ממספר מרצים או מרצה בכיר במחלקה, האמון בין היתר על בעיות חריגות במחלקה. במידה והבעיה לא נפתרת באופן מספק או הולם אל מול המרצה, או שהמרצה אינו יכול לעזור בפתרון, ניתן לפנות לועדת ההוראה המחלקתית. ישנם דברים שרק ועדת ההוראה יכולה להחליט בגינם, כמו למשל נתינת מועד מיוחד באופן חריג, ועל כן ישנם דברים שיפתרו מולם ולא אל מול המרצה. ניתן לפנות אליהם דרך מזכירות המחלקה.
    3. ועדת ההוראה הפקולטית– במידה והבעיה לא נפתרת באופן הולם או מספק אל מול המחלקה, ניתן לפנות לועדת ההוראה הפקולטית. שימו לב שועדת ההוראה הפקולטית לא תבחן נושאים שלא עברו קודם את ועדת ההוראה המחלקתית. ניתן לפנות דרך מזכירות הפקולטה.
    4. ועדת חריגים בראשות סגן הרקטור– ניתן לפנות אך ורק אחרי שהסוגיה עברה את המחלקה והפקולטה, ולא ניתן מענה הולם או מספק. יש לרשום פנייה מפורטת אך לא ארוכה מדי ולצרף את המענה שקיבלתם מהמחלקה והפקולטה. תשובה מועדת החריגים תתקבל בטווח זמנים של שלושה שבועות עד חודש. את הפנייה יש לשלוח לרותם קנר, מזכירת רשויות השיפוט של האוניברסיטה, במייל הבא: weinerro@bgu.ac.il. 

ועדות  משמעת

חשוב לזכור: בכל בעיה ניתן להתייעץ ולהיעזר ברכזי הסיוע האקדמי של האגודה – למידע נוסף לחצו כאן.

  • מה קורה אם זימנו אותי לוועדת משמעת?

    בדף הזימון מפורט היכן יתקיים הדיון ומי מרכיב את סגל השופטים. נציג ממדור אקדמיה ייצור איתך קשר ויתדרך אותך בנוגע לאופן התנהלות ועדת המשמעת. בנוסף, נציג ממדור אקדמיה יושב בוועדת המשמעת כמשקיף המוודא שהוועדה מתנהלת כראוי וכי זכויותיכם לא נפגעות.

  • מהו העונש על העתקה באוניברסיטה?

    במידה וסטודנט נמצא אשם בהעתקה, העונש המינימלי שיוכל לקבל הוא ציון 0 בקורס, מניעת פרסים אקדמיים (במידה והסטודנט מצטיין), נזיפה והתראה. תיתכן אף ענישה חמורה יותר, תלוי בדיין, בעברות קודמות של הסטודנט ובמקרה עצמו. 

  • מי יושב בוועדות משמעת?

    בוועדת המשמעת יושבים הדיינים, תובע מטעם האוניברסיטה ומזכירת רשויות השיפוט, שרושמת את הפרוטוקול. הדיינים והתובע הם חברי סגל אקדמיים. כשמדובר בשלושה דיינים, יהיו שניים מהם חברי סגל אקדמי והשלישי מאגודת הסטודנטים. כמו כן, תמיד יהיה נציג מדור אקדמיה באגודה בכדי לוודא כי הדיון מתנהל בצורה תקינה וכי אין פגיעה בסטודנטים, וכן נציג מדיקנאט הסטודנטים המשקיף גם כן. במידה ומזומנים עדים, הם יהיו נוכחים למהלך כל הדיון.

  • מי יכול לעזור לי אם זומנתי לוועדת משמעת?

    על ועדות המשמעת אחראית מזכירת רשויות השיפוט במזכירות האקדמית. דרכה ניתן לתאם תאריך חדש במידה והתאריך הנוכחי לא מתאים, וכן ניתן לזמן עדים.
    ניתן ליצור קשר עם מזכירת רשויות השיפוט בטלפון  08-6461201 או במייל: weinerro@bgu.ac.il.
    בנוסף, במדור אקדמיה באגודה תוכלו לקבל תדרוך מקיף בנוגע לוועדות, המשמעות שלהן והתנהלותן.

  • מה אני יכול לעשות אם בוועדת המשמעת קבעו שאני אשם למרות שאינני אשם?

    קיימות שתי אפשרויות:
    1. אם בידיך ראיות או טיעונים חדשים שלא הוצגו במהלך הדיון, יש באפשרותך להעביר בקשה לערעור, כלומר לדיון משמעתי מחודש. את ההחלטה האם לאפשר דיון מחודש מקבל הממונה על בית הדין לערעורים. יש להגיש את הבקשה עד עשרה ימים מקבלת פסק הדין, דרך מזכירת רשויות השיפוט (08-6461201 או במייל weinerro@bgu.ac.il). 

    2. אפשרות נוספת היא הגשת בקשת המתקה למשנה לרקטור, כלומר הקלה בעונש. את בקשת ההמתקה יש להגיש עד 14 יום מקבלת פסק הדין, באמצעות מזכירת רשויות השיפוט. 

  • קיבלתי עונש חמור, מה אני יכול לעשות?

    באפשרותך להגיש בקשת המתקה למשנה לרקטור, אשר בסמכותו להחליט אם יש מקום להקל בעונש. את בקשת ההמתקה יש להגיש עד 14 יום מקבלת פסק הדין, באמצעות מזכירת רשויות השיפוט (08-6461201 או במייל weinerro@bgu.ac.il). 

  • איפה ניתן לברר פרטים על ועדת משמעת?

    במידה וזומנתם לבית דין משמעתי, תישלח אליכם הודעה הביתה ובה כל פרטי בית הדין. פרטים נוספים ניתן לקבל באמצעות מזכירת רשויות השיפוט (08-6461201 או במייל weinerro@bgu.ac.il).

  • מה ההבדל בין דן יחיד לשלושה שופטים בוועדת משמעת?

    הרכב של שלושה דיינים יתכנס במקרים בהם הסטודנט המואשם הוא בשנתו השלישית ללימודים, סטודנט שיש בתיקו האישי נזיפה מבית דין קודם, או במקרים חמורים על פי דעתו של המזכיר האקדמי. כמו כן, שלושה דיינים יכולים לגזור עונשים חמורים יותר מדן יחיד (כולל הפסקת לימודים, הרחקה מהאוניברסיטה, ביטול זכאות לסיום תואר ועוד). את כלל העונשים ניתן למצוא תקנון משמעת סטודנטים.

  • האם ניתן לשנות תאריך של ועדת משמעת?

    בסמכות אב בית הדין ניתן לשנות את הדיון המשמעתי. על מנת לשנות את מועדו של הדיון יש להגיש בקשה מנומקת עד 3 ימים לפני המועד שנקבע, למזכירת רשויות השיפוט בכתובת המייל הבאה: weinerro@bgu.ac.il.

  • האם עליי להגיע לוועדת המשמעת בליווי עורך דין?

    אל ועדות המשמעת לא נהוג להגיע בליווי של עורך דין. לאחרונה שונה הנוהל כך שסטודנט זכאי לייצוג על-ידי עורך דין, אך הדבר לא מקובל ויגרור הקצאת עורך דין גם מטעם האוניברסיטה (כאשר בדרך כלל התובע הוא איש סגל אקדמי). במידה ואתם בוחרים להגיע עם עו"ד לדיון, עליכם לעדכן את מזכירת רשויות השיפוט: weinerro@bgu.ac.il.

  • מי מייצג אותי בוועדת המשמעת?

    בוועדה עצמה, יהיה נוכח נציג מדור אקדמיה בכדי לוודא שהדיון מתנהל בצורה תקינה. עם זאת, חשוב לציין כי אתם מייצגים את עצמכם, ונציג האגודה אינו סניגור ולא ידבר בשמכם.

  • מי רשאי להמליץ להעמיד אותי לדין?

    מרצה, מתרגל, עובד אוניברסיטה וכל סטודנט הלומד באוניברסיטה יכולים להגיש תלונה כנגד אדם אחר עד 30 יום ממועד ביצוע העבירה. את הבקשה מגישים לעיון המזכיר האקדמי. המזכיר האקדמי הוא המחליט אם לפתוח בהליכים משמעתיים או לא, על פי שיקול דעתו ובהתאם לתקנון משמעת סטודנטים.

נגישות