כל מה שצריך לדעת על תקופת השינויים

תקופת השינויים נפרסת על גבי השבועיים הראשונים של הסמסטר. בתקופה זו חלונות הרישום פתוחים כל הזמן, כך שנוכל לשנות את מערכת השעות שלנו כמה שנרצה, בתקווה להגיע למערכת השעות המושלמת! תקופת השינויים היא זמן טוב לבחון מחדש את הבחירות שלנו. כדאי ללכת לשיעורים הראשונים בקורס על מנת להבין את הדרישות, רמת הקושי, רמת העניין שיש לנו בקורס ועוד. כמו כן, מומלץ להיכנס בפייסבוק לקבוצה "קורסים כלליים בן גוריון" על מנת להתייעץ ולקבל חוות דעת מסטודנטים אחרים על הקורסים.

טיפים לתקופת השינויים:

  1. מערכת הרישום –
    היא החברה הכי טובה שלכם לשבועיים הקרובים. בזמן תקופת השינויים ניתן להיכנס בכל עת למערכת הרישום ולנסות להירשם לקורס שלא הצלחנו להירשם אליו קודם או להחליף לשעות אחרות במערכת השעות.
  2. לוח מבחנים –
    בתקופת שינויים כדאי לבדוק איך תיראה תקופת המבחנים הקרובה שלנו. אם לדוגמא לקחת קורס כללי שמועדי הבחינה שלו מתנגשים עם מבחן של קורסי חובה, שווה לשקול זאת בשנית. בנוסף, אם יש התנגשויות בין מבחנים של קורסי חובה בתוך המחלקה ניתן לפנות למזכירות המחלקה ולבקש להעביר את התאריך של אחד המבחנים. בזמן תקופת המבחנים זה כבר פחות פשוט.
  3. קורסים שנתיים ותוכנית הלימודים האישית שלכם –
    יש לוודא כי הקורס שבחרתם אינו מתנגש בסמסטר הבא עם קורס חובה או שאינו פוגע במספר הנק"ז שעליכם לקחת בשנים מתקדמות. מומלץ לבדוק את מבנה התואר שלכם לפי שנתון המחלקה ואף להתייעץ עם וועדת הוראה מחלקתית אם לא מצאת תשובה.
  4. החלפות –
    הרבה פעמים אנו רוצים להתחלף בקורסים עם חברים או סטודנטים שחיפשו החלפה בפייסבוק. עלינו לזכור שכאשר חברים נמחקים מקורס במערכת, זה לא אומר שמיד יופיע מקום פנוי בשבילנו (גם לא באמצע הלילה) ולכן לא מומלץ לבנות על זה. אם ההחלפה היא בתוך המחלקה ניתן להיעזר במזכירת המחלקה. הכי חשוב לזכור, גם אם לא הצלחתם לתפוס את קורס החלומות שלכם, לא נורא! תמיד יש עוד סמסטר. ומי יודע, אולי אהבת חייכם מחכה לכם בשורה הראשונה של "פולמוסים: מהריב על אלטנוילנד ועד מוזיקה מזרחית".

אנשים שכדאי להכיר:

  1.  מזכירת המחלקה –
    בכל שאלה על איך הדברים עובדים, למי כדאי לפנות ומה ניתן לעשות, ברוב המקרים המזכירה המחלקתית היא הכתובת. אפשר למצוא את משרדה של המזכירה בבניין המחלקה ואת פרטי ההתקשרות שלה באתר המחלקה שלכם. בנוסף, ועדת הוראה מחלקתית יכולה לעזור לכם בייעוץ בנושא בניית מערכת קורסים למשך התואר. הנושא בעיקר מופנה לאלו המשלבים בין מחלקות ו/או פקולטות.
  2. רכזי הסיוע האקדמי –
    כתובת נוספת לכל השאלות היא רכזי האקדמיה באגודת הסטודנטים. לכל פקולטה יש רכז שאחראי לתת מענה על כל השאלות הקשורות בנושאים אקדמיים. אתם יכולים למצוא את פרטיו/ה של הרכז/ת שלכם – כאן. הרכזים עונים לפניות בכל יום ונמצאים לשירותכם בשעות הקבלה מידי יום בין 10:00- 16:00 בחדר 161 בבית הסטודנט.
  3. מזכירות המחלקה ללימודי אנגלית כשפה זרה – 
    כל סטודנט שלא קיבל פטור מלימוד אנגלית חייב לקחת קורסי אנגלית. מספר הקורסים נקבע בהתאם לציון שקיבלתם במבחן הפסיכומטרי או באמי"ר. הסטודנטים חייבים לסיים את כל קורסי האנגלית עד סוף שנה ב'. לכן אם אתם מתחילים שנה ב', יש לכם עוד לפחות שני קורסים באנגלית ואתם לא מצליחים להירשם – יכול להיות שמזכירת המחלקה ללימודי אנגלית תוכל לעזור לכם. לאתר המחלקה לחצו כאן.
נגישות