קפה ומאפה

סיכום ביקורת סמסטריאלית

בתאריך 17.01.2018  בוצעה ביקורת סמסטריאלית מקיפה הנוגעת להתנהלות התקינה של זכייני המזון באוניברסיטה, במטרה לבדוק את איכות המוצרים והשירות שהם מספקים.

את הביקורות הללו מבצע משרד הרווחה בשיתוף עם הממונה על הזכיינים מטעם האוניברסיטה, על מנת לדאוג לרווחתם של הסטודנטים ושיפור השירות בקמפוס. בנוסף לביקורת הסמסטריאלית, מתבצעות ביקורות יזומות מידי שבוע על מנת לבדוק את טיב השירותים הניתנים לסטודנטים במגוון תחומים כגון: יחס שירותי, איכות המזון, ניקיון ותברואה, עמידה בהתחייבויות חוזיות אחר המחירונים בפיקוח, שעות פעילות ביחס לחוזה ועוד. הביקורת נערכת באופן מדגמי בכל  אתרי ההסעדה השונים (למעט ארומה).

הממצאים שהתקבלו בביקורת:

  • כפיות

    ממצאים:

    1.מחירונים ממוקמים באזור בולט ונראה לעין.

    2.ישנו מגוון רחב של מוצרים: חטיפי שוקולד, חטיפים מלוחים, חטיפי אנרגיה, מוצרי חלב רבים.

    3.ישנם מוצרים במחיר מפוקח: כריך סלט ביצים, טוסט, ארוחות חמות.

    4.אזור הישיבה נקי ומסודר.

     

    ליקויים:

    1.חלק מהמוצרים עם מחיר לא תואם למוצר.

    2.בשעת הביקורת כריך טבעוני היה רק בלחם ג'בטה (כריך יקר יותר).

  • גלידה באר שבע

    ממצאים:

    1.אזור הישיבה נקי ומסודר.

    2.ישנם מבחר של כריכים, מאפים וטוסטים.

    3.מחירונים ממוקמים באזור בולט ונראה לעין.

    4.שירות אדיב וסבלני.

     

    ליקויים:

    1.בשעת הביקורת (בוקר) לא הוצע שירות מלא- אין מכירה של פיצות, פסטות וסלטים.

    2.אין כריכים במחיר מפוקח.

  • דיילי

    ממצאים:

    1.שירות אדיב וסבלני מאוד.

    2.מבחר רחב של כריכים במחיר מפוקח.

    3.המחירון כתוב על דף רגיל וממוקם במקום שאינו נראה לעין.

     

    ליקויים:

    1.המאפים נמצאים ללא כיסוי.

    2.המחירון אינו ברור.

    3.במקרר אין מחירים למוצרים.

  • קרנף ובר סלטים

    ממצאים:

    1.עמדת הכריכים מסודרת ומלאה במגוון רחב של כריכים (כולל כריך מפוקח).

    2.עמדת המאפים מסודרת ומלאה במגוון רחב של מאפים (כולל מאפה טבעוני).

    3.המחירון נמצא במקום נראה ובולט לעין.

    4.מגוון רחב של מוצרים: חטיפי שוקולד, חטיפים מלוחים, חטיפי אנרגיה, מוצרי חלב מגוונים.

    5.שירות מקצועי ואדיב.

    6.עמדת סלטים מסודרת ומלאה במגוון ירקות טריים.

     

    ליקויים:

    1.בשעת הביקורת לא נמצא כריך טבעוני כלל.

    2.לחלק מהמוצרים על המדפים חסר מחיר.

  • כפיות מדעי הבריאות (קרנף לשעבר)

    ממצאים:

    1.אזור הישיבה נקי ומסודר.

    2.נמצא מבחר כריכים ומאפים.

    3.מחירון נמצא במקום בולט לעין.

    4.עמדת סלטים מסודרת ומלאה במגוון ירקות טריים.

     

    ליקויים:

    1.בשעת הביקורת (בוקר) מוצרי החלב לא היו מסודרים לפי שיטת FIFO – מוצרים שתאריך התפוגה שלהם היה קרוב עמדו מאחור.

    2.בשעת הביקורת היו מעט כריכים במחיר מפוקח שהיו מתחת לכל הכריכים במחיר לא מפוקח.

  • דיינר

     ממצאים:

    1.ישנו מגוון רחב של כריכים.

    2.מחירון נמצא באזור נראה ובולט לעין.

    3.ישנו טוסט מפוקח.

    4.ישנו מגוון רחב של מוצרים.

    5.עמדת מאפים מלאה ומגוונת.

    6.שירות אדיב וסבלני.

    7.אזור ישיבה נקי ומסודר.

     

    ליקויים

    1.באזור שטיפת הידיים אחד הברזים נמצא שבור והיה חסר בסבון.

    2.בעמדת הטוסטים אין מחירון ועלות התוספות לא ברורה.

    3.המון מוצרים נמצאו ללא מחיר על המדפים.

  • מקסיקני

    ממצאים:

    1.רולאפ מחירון מפוקח נמצא בכניסה.

    2.מחירון נמצא באזור בולט ונראה לעין.

    3.אזור הישיבה נקי ומסודר.

    4.מגוון רחב של כריכים, סלטים וטוסטים.

    5.ישנם מחירים על המדפים ועל מוצרי הקופה התואמים את המלאי.

     

    ליקויים:

    לא נמצאו ליקויים.

לסיכום:

ניתן לומר שהתנהלות הזכיינים באוניברסיטה ברובה תואמת את החוזה, וכי ישנה התנהלות תקינה של הקפיטריות באוניברסיטה.

לאור הדו"ח, אגודת הסטודנטים מוצאת כי יש כמה פעולות הנדרשות לטובת מתן מענה ראוי בטווח המידי לסטודנטים, והן:

  1. פרסום מחירונים בפיקוח: ישנה מגמה המצביעה על היעדר ידיעת הסטודנטים על פורמט אחיד בכל הנוגע למדיניות הזכיינים, דבר אשר מביא לחוסר מודעות ותסכול בקרבם ביחס לזכויותיהם. אגודת הסטודנטים דואגת לפרסם מחירונים מפוקחים מעודכנים באתר האגודה.
  2. מחירונים: הצגת מחירונים כלליים ומפוקחים, תקפים ועדכניים לצד המוצרים (דוגמת מחירון סנדוויצ'ים מפורט בצמוד למיקומם).
  3. שירותים המוצעים על ידי הזכיינים: על הזכיינים לספק את כל השירותים המוצעים בשטחם לאורך כל היום. אנו דואגים לפקח שלאורך כל פעילות היום של הזכיין יהיו מוצעים כל המוצרים והארוחות בפיקוח לפי החוזה המנוהל עם הזכיינים.
  4. שעות פעילות: משרד הרווחה דואג לבצע ביקורות שגרה של עמידה בשעות הפעילות של הזכיינים בבוקר ובערב בכדי שסטודנטים יוכלו לקבל את השירות המגיע להם.

 

באם מצאתם ליקוי שלא שמנו לב אליו או שלא טופל מהביקורת, אתן/ם מוזמנות/ים לפנות אלינו על מנת שזכויותיכן/ם יינתנו במלואן. פרטי ההתקשרות לרכזת הזכיינים נמצאים בתחתית העמוד.

סיכום ביקורת סמסטריאלית

ב-25.06.2017 בוצעה ביקורת סמסטריאלית מקיפה הנוגעת להתנהלות התקינה של זכייני המזון באוניברסיטה, במטרה לבדוק את איכות המוצרים והשירות שהם מספקים.

את הביקורות הללו מבצע משרד הרווחה בשיתוף עם הממונה על הזכיינים על מנת לדאוג לרווחתם של הסטודנטים ושיפור השירות בקמפוס. בנוסף לביקורת הסמסטריאלית, מתבצעות ביקורות יזומות מידי שבוע על מנת לבדוק את טיב השירותים הניתנים לסטודנטים במגוון תחומים כגון: יחס שירותי, איכות המזון, ניקיון ותברואה, עמידה בהתחייבויות חוזיות אחר המחירונים בפיקוח, שעות פעילות ביחס לחוזה ועוד. הביקורת נערכת באופן מדגמי בכל  אתרי ההסעדה השונים, למעט ארומה והקרנף במדעי הבריאות.

הממצאים שהתקבלו בביקורת:

  • כפיות
    1. שירות בבוקר- לא נמצאו טוסטים בשעות הבוקר.
    2. נמצאו חטיפי תפוצי'פס שפג תוקפם.
    3. לחמניית הג'בטה הייתה קטנה ביחס למחיר שגווים עליה.
    4. נמכר כריך טבעוני.
    5. מחירון מפוקח נמצא במקום בולט.
    6. נמכרות ארוחות חמות (כולל ארוחה צמחונית) במחיר מפוקח.
  • גלידה באר שבע
    1. שירות בבוקר- לא נמצאו פיצות וסלטים בשעות הבוקר.
    2. אין מחירים מפוקחים לטוסטים וכריכים.
    3. המאפים נמצאו ללא כיסוי.
    4. איזור ישיבה נקי ומסודר.
  • דיילי
    1. מחירון לא תואם את הנמצא ולא ברור, נמצא במקום שאינו בולט.
    2. המאפים נמצאו ללא כיסוי.
    3. העמדה לא מסודרת.
  • דיינר 24
    1. שירות בבוקר- לא נמצאו טוסטים בשעות הבוקר.
    2. נמכר כריך טבעוני.
    3. נמצא מבחר של כריכים.
    4. איזור ישיבה נקי ומסודר.
    5. נמכרות ארוחות חמות במחיר מפוקח.
  • מקסיקני
    1. ישנם ארוחות טבענויות במחיר מפוקח.
    2. איזור הישיבה נקי ומסודר.
  • קרנף
    1. נמצאו חטיפים שפג תוקפם.
    2. לחמניית הג'בטה הייתה קטנה ביחס למחיר שגווים עליה.
    3. ישנם ארוחות טבעוניות במחיר מפוקח.

     

     

     

     

     

לסיכום

ניתן לומר שהתנהלות הזכיינים באוניברסיטה ברובה תואמת את החוזה, וכי ישנה התנהלות תקינה של הקפיטריות באוניברסיטה.

יש לציין שהביקורת נערכה ביום ראשון בבוקר וחלק מהליקויים נובעים מכך, הקפיטריות נבדקות גם בביקורות השגרתיות במהלך הסמסטר בזמנים שונים.

לאור הדו"ח, אגודת הסטודנטים מוצאת כי יש כמה פעולות הנדרשות לטובת מתן מענה ראוי בטווח המידי לסטודנטים, והן:

  1. מחירונים: הצגת מחירונים מפוקחים וכלליים, תקפים ועדכניים לצד המוצרים (דוגמת מחירון סנדוויצ'ים מפורט בצמוד למיקומם).
  2. שירות בבוקר: הימצאות כריכים וטוסטים מפוקחים גם בשעות הבוקר המוקדמות.
  3. טריות המאפים: שמירה על המאפים מכוסים לאורך כל שעות היום.
  4. סדר וניקיון: סביבת עבודה נקיה ומסודרת, איזורי ישיבה נקיים, עבודה עם כיסוי ראש וכפפות.
  5. שירותיות: נותני השירות סבלניים ואדיבים.

באם מצאתם ליקוי שלא שמנו לב אליו או שלא טופל מהביקורת, אתן/ם מוזמנות/ים לפנות אלינו על מנת שזכויותיכן/ם יינתנו במלואן.

נגישות